Zorgaanbieder Estinea organiseert elk jaar in de Prokkelweek een WerkWensProkkel. Cliënten worden uitgenodigd zelf te laten weten waar ze een dagje willen gaan kijken. Is dat bij de lokale slager of garage? En waarom wil hij of zij daar stage lopen? Wat wil hij/zij daar leren? Of wil hij of zij het bedrijf iets leren? Deze vragen liggen ten grondslag aan deze Prokkelactiviteit. Omdat het uitgaat van de cliënt én het gericht is op werk (al dan niet betaald) wordt het WerkWensProkkel genoemd.
Een kleine Prokkelwerkgroep coördineert deze activiteit. Vaak beginnen ze al voor de kerst. Naast uitgaan van de wens van de cliënt, gaan ze ook uit van het motto ‘vele handen maken licht werk’.
Door samen te werken met met een groot aantal collega’s realiseren ze in de Prokkelweek zelf tientallen WerkWensProkkels. Het heeft menig cliënt ook al een andere werkplek opgeleverd. Tot grote tevredenheid van cliënten zelf én van werkgevers. Daarnaast zorgt het ook voor een flinke energieboost onder de medewerkers.
Wat maakt deze aanpak succesvol? En hoe betrek je collega’s erbij? Wat maakt dat het nieuwe werkplekken oplevert? Hoe pak je dat aan? Vragen die in dit webinar worden beantwoord. Na afloop krijg je een draaiboek waarmee je zelf ook een WerkWensProkkel kunt organiseren. Met al deze praktische tips en tops kun ook jij WerkWensProkkels organiseren.
Wanneer: dinsdag 26 november 2024
Van: 13.30 – 15.00 uur
Voor wie: begeleiders, participatie- en jobcoaches van zorgaanbieders in de VG-sector. Door wie: Henrique Grijsen, participatiecoach bij Estinea
Kosten: € 25,-- Voor deelnemers die bij een van de full partners van stichting Prokkel werken, is het gratis.
Aanmelden kan hier:
Beheer cookie toestemming
Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren. Door op accepteren te klikken, geef je aan hiermee akkoord te gaan.
Functional cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.